Bespaar geld en creëer een sfeervol kantoor in eigen huis

De tijd waarin mensen steeds meer vanuit huis zullen gaan werken is aangebroken. Door de coronapandemie zijn bedrijven eigenlijk bewust geworden van de kracht die ontstaat wanneer mensen vanuit huis zullen werken. Als ondernemer heb je namelijk minder kantoorruimte nodig doordat je je team deels of volledig vanuit huis laat werken, en ben je wellicht zelf ook flexibeler doordat je minder aanwezig hoeft te zijn op kantoor. Als werknemer biedt het daarentegen ook enorm veel voordelen. Je hebt geen last van die eindeloze files, kunt je tijden soms flexibel inplannen en je zult je waarschijnlijk comfortabeler voelen doordat je in eigen huis aan het werk bent. Mits je je werkplek natuurlijk goed en comfortabel hebt ingericht. Hoe je dat precies doet en hier ook nog eens geld op kunt besparen lees je in deze tekst.

Verhoog je productiviteit

In principe zou je overal in huis kunnen werken zolang je maar een internetverbinding, tafel, stoel en laptop ter beschikking hebt. Maar of je vervolgens ook productief aan het werk kunt gaan is de tweede vraag. Het is daarom belangrijk om een eigen werkplek in huis te creëren zodat je met volle focus productief je werkdag tegemoet kunt gaan. Om tot een goede werkplek te komen is het de taak om als eerst een ruimte te kiezen. Wanneer je de luxe ervoor hebt is het aan te raden om hier een kamer voor te kiezen waar genoeg natuurlijk licht binnenkomt en waar niet te veel prikkels zijn om afgeleid van te raken. Vervolgens zul je de ruimte moeten vullen met een goed bureau, een goede stoel, licht, technologie zoals een laptop en eventueel een internetkabel om je verbinding extra sterk te maken.

Daarnaast is het erg leuk om je kantoor een beetje op te pimpen zodat er wat sfeer wordt toegevoegd. Dit kun je doen door bijvoorbeeld persoonlijke decoratie op te hangen of neer te zetten of bepaalde decoratie waar jij een innerlijke motivatie uit kunt halen.

Bespaar geld op je kantoormeubilair

Vaak willen we als mens zijnde het nieuwste van het nieuwste hebben. Op het gebied van kantoormeubilair is dit echter helemaal niet nodig. Je kunt enorm veel geld besparen door 2e hands kantoormeubelen aan te schaffen. Deze verkeren vaak in een erg goede staat maar zullen je de helft in prijs schelen.

Waar vind ik gebruikte kantoormeubelen?

Er zijn diverse manieren om 2e hands kantoormeubelen aan te schaffen. Je kunt bijvoorbeeld een kijkje nemen op bepaalde marktplaatsen en hierbij kijken of er iets tussen zit wat je zoekt. Ook zijn er diverse webshops en winkels die gebruikt kantoormeubilair aanbieden. Het voordeel hiervan is dat zij vaak een groot assortiment hebben waardoor je meer keuze hebt en ook kan worden voorzien door een expert. 

Ik schrijf over uiteenlopende onderwerpen die te maken hebben met gezondheid, het lichaam, sporten en allerlei zaken die met huis en tuin te maken hebben. Kortom een gezellige blog waar jij je kunt verdiepen in uiteenlopende thema's. Neem eens een kijkje in de categorieën :)

Vorige

De nieuwste speakers trends 

Volgende

De ultieme kracht van deurmatten

Laatste van Blog

withemes on instagram