Wat je wel en niet doet bij een succesvolle online marketing campagne

Het ontwerpen van een online marketing campagne is niet voor iedereen even makkelijk. Er is veel waar je op let en je wilt vooral resultaat zien. Met een aantal handige tips maak je van je volgende campagne een succes. Denk aan het inhuren van een interim online marketing specialist en genoeg onderzoek te doen voor je begint. Ben jij benieuwd wat je wel én niet moet doen voor een succesvolle campagne? Lees dan snel verder! 

Wel: huur een tijdelijke marketing specialist in

Een goede manier om succesvol aan je campagne te beginnen, is door samen te werken met een professional. Wist je dat tal van specialisten je tijdelijk kunnen ondersteunen met je online marketing inspanningen? Zij springen bij op momenten dat jij het druk hebt of wanneer je marketeer lange tijd weg is. Zo hoef je geen vaste medewerker aan te nemen, maar ben je toch goed bezig met je online marketing. Bezoek dus eens Happy Talents en kijk wie jou kan helpen! 

Niet: zomaar beginnen aan de campagne

Daarnaast moet je nooit zomaar beginnen aan een campagne. De start van een campagne gaat een hoop aan vooraf. Je doet bijvoorbeeld een uitgebreid onderzoek naar je doelgroep. Zo weet je hoe je ze benadert. Ook is het belangrijk om je doelstellingen goed op rij te hebben. Dit helpt je met het ontwerpen van een goed ingerichte campagne. Door vooraf goed onderzoek te doen, is je campagne veel specifieker en een stuk succesvoller.

Wel: een mix van kanalen gebruiken

Focus je daarnaast niet op één enkele kanaal. Zet juist meerdere marketingkanalen in. Overweeg e-mailmarketing om bestaande en potentiële klanten direct te benaderen. Richt je daarnaast op verschillende social media kanalen. Wellicht houd je je bezig met betaalde advertenties. Pas de posts voor elk kanaal aan. Zo richt je je succesvol op verschillende doelgroepen en ga je voor het grootste bereik.

Niet: zoekmachineoptimalisatie vergeten 

Tot slot moet je zoekmachineoptimalisatie niet vergeten. Dit is erg belangrijk voor het verhogen van je zichtbaarheid in de zoekmachines. Met deze techniek optimaliseer je je website. Daarnaast zorg je voor relevante en kwalitatieve content. Hier hechten zoekmachines veel waarde aan. Ze zullen je dan ook een hogere ranking geven in hun zoekresultaten. Dit moet je niet achterwege laten dus.

 Dit is het recept voor een succesvolle marketing campagne. Huur dus wel een interim online marketeer in en gebruik je een mix van kanalen. Daarentegen begin je niet zomaar aan een campagne en vergeet je zoekmachineoptimalisatie niet. Zo pak je online marketing goed aan!

Vorige

Ontdek de magie van spontane avonturen

Volgende

Tips om gezond en lekker te eten!

Laatste van Blog

withemes on instagram