/

Moeiteloos een bikinibody krijgen zonder uren in de sportschool te staan

Menig vrouw voert een strijd tegen de overtollige kilo’s. We hebben het dan niet alleen over de bekende work-out in de sportschool, maar vooral ook over een mentale strijd. Want wie haar eigen lichaam niet voldoende weet te waarderen, durft zich vaak ook niet in badkleding op het strand te begeven. Gevoelens van schaamte en frustratie krijgen dan snel de overhand, met alle gevolgen van dien. Het geheim schuilt vaak niet eens in strakke trainingsschema’s – al helpen die natuurlijk wel mee – maar vooral in het aanpassen van je leefstijl.

Trots

Je kent dat gevoel vast wel. Je hebt een paar mooie triangel bikini’s in de kast hangen, maar bij het pakken van de vakantiekoffers laat je ze toch maar weer liggen, omdat je jezelf te dik vindt om daarin over de stranden te gaan paraderen. Zonde! Je mag namelijk best gezien worden, ook al heb je misschien wat kilo’s meer dan je graag zou willen. Als je jezelf het plezier van het ultieme vakantiegevoel ontneemt, zorgt dat alleen maar voor negatieve energie. Zeg nu zelf: het is toch veel leuker om trots te kunnen zijn, in plaats van jezelf te willen verbergen?

Voedingspatroon

De vuistregel bij afvallen luidt: wat je niet inneemt, hoeft er ook niet af. Bij het samenstellen van je dagelijkse maaltijden is voornamelijk van belang wat je eet. Probeer fabrieksvoedsel zo veel mogelijk te vervangen door natuurlijke producten zonder toevoegingen. Wees matig met vet en drink vooral veel water. Geen andere drankjes, gewoon water. Je lichaam vaart er wel bij! Tussendoor geen koekjes of snacks, maar tomaatjes, stukjes komkommer, enzovoort. Dat is de beste manier om die bikini weer als gegoten te laten zitten. Het is toch heerlijk als je vervolgens steeds complimentjes krijgt over je uiterlijk?

Bewegen

Afvallen doe je deels ook door te bewegen. Simpel gezegd: door meer calorieën te verbranden dan in te nemen. Een volwassen vrouw heeft gemiddeld 2000 calorieën per dag nodig, afhankelijk van je lichaamsbouw en bezigheden. Door gedurende de dag veel te bewegen, kun je calorieën verbranden. Doe je veel zittend werk, ga dan bijvoorbeeld lopend naar je werk of leg in elk geval een deel van de afstand te voet af. Loop eens wat vaker de trap op en neer en doe je boodschappen ook lopend. De zware tassen bieden je meteen een mooie krachtoefening als sportieve uitdaging!

Vorige

Hoe herken je dementie bij anderen?

Volgende

Bescherm je ogen in stijl: zonnebrillen met sterkte voor elke gelegenheid

Laatste van Blog

withemes on instagram